rady od zkušených
Sám se chopím problematiky, se kterou se už nějakou dobu potýkám. Některé volby a doporučení budou ovlivněny tím, že jedu Balance Druida v PVE Resto equipu (což není dáno tím, že bych mermomocí resto equip na balance chtěl, ale mými začátky za resto), ale ve výsledku bude tento návod obecně platný.
I.) TALENTY
S talenty u Balance je jedna potíž – těch dobrých je hodně a bude se vám stávat, že se budete muset mezi jednotlivými talenty složitě rozhodovat. Budu se tady bavit jen o PVE talentech, talenty jako Gale Winds nebo Typhoon jsou vám v PVE na nic, zabírají místo pro jiné užitečné talenty a tedy je nechci v raidu vidět.
Na úvod postnu svůj modelový talent build, poté jednotlivé talenty okomentuji. – build.
V tomto buildu kladu silný důraz na mana regen a zvýšení damage se základními kouzly.
1.1) mana regen talenty
Změny se dají provádět přesunutím bodů z Intensity a Dreamstate do damage talentů (nabízí se přidání do Genesis pro zvýšení damage z DoT efektů, nebo také Improved Insect Swarm pro zvýšení damage z kombinace DoT efekt / spell). Tyto změny provádějte pouze, pokud máte silný přebytek many při raid instancích, ovšem nazapočítávejte do své many Innervate, je dobré jej mítschovaný pro healery.
Pokud by vám náhodou i s plně obsazenými talenty Intensity a Dreamstate docházela mana (silně nepravděpodobné, ale budiž), můžete si přilepšit ještě přidáním 1 talent bodu do Omen of Clarity. Nikdy jej však nepřesunujte z talentů zvyšujících hit rating.
Je samozřejně možné přesouvat mana regen talenty mezi sebou (pokud nevyužíváte všechny), nebo přesunout nějaký talent do Omen of Clarity. Tyto změny ale nelze provádět náhodně, musíte si uvědomit, z čeho jaký talent čerpá. Zatímco Dreamstate vám zaručuje velmi slušný přínos many z Intellectu (10% int. za 5s během castu je velmi solidní číslo – z 1000 intel máte 100 MP5 navíc), Intensity dovoluje 50% mana regenu z klidu (ne základního, počítají se do něj i spirit buffy apod.) pokračovat během castu.
Další talent, který spoří manu je Moonglow – snížení mana nákladů balance i resto spellů o 9%.
1.2) threat talenty
Povinný talent do PVE je Nature’s Reach, který při utracení 2 bodů snižuje aggro o 30% a navíc zvyšuje dostřel o 20%.
1.3) damage talenty
Základním statem pro PVE je Hit Rating – více informací zde //zatím nefunkční//. Má daleko větší cenu, než crit, haste, či cokoliv jiného. Balance Druidi mají více talentů zvyšující hit rating, takže hit cap je u Moonkinů znatelně snížen, k jeho dosažení stačí v equipu posbírat cca 230 hit rating (190, pokud použijete jídlo z cooking +40 hit rating).
Talenty zvyšující šanci na zásah (hit rating) jsou Balance of Power a Improved Fearie Fire. Je nutné mít v nich plný počet talentů.
Další skupina talentů zvyšuje haste – talenty Starlight Wrath, Celestial Focus, Improved Moonkin Form a Nature’s Grace. S těmito talenty dosáhnete velmi dobré rychlosti kouzlení. Všeobecně se dá říct, že tyto talenty jsou velmi důležité, značně zvyšují damage.
Talenty zvyšující šanci na Critial Strike mají balance druidi samozřejmě také – jsou to Moonkin Form a Eclipse. Moonkin Form včetně jejího vylepšení je nevolitelně povinná, Eclipse je základní kámen spell rotací, takže jej vysvětlím níže.
Zbylé talenty z mého talent buildu zvyšují damage abilit, či damage u critical strike abilit. Mezi ty, které byste měli mít na maximu určitě Earth and Moon a Wrath of Cenarius a Vengeance.
! Talent Owlkin Frenzy je na patchi 3.1.3 spíše volitelný damage talent (15% šance zvýšení dmg o 10% na 10s takové terno zase není), ovšem od 3.2.x je tento talent změněn přidáním jestě mana regen efektu a stává se podstatně zajímavějším. !
Talenty, které v PVE rozhodně potřebovat nebudete jsou Typhoon, Force of Nature, Gale Winds a Brambles. Je to zbytečné plýtvání talent body. Kouzlo Starfall není povinné. Může to být zajímavé oživení dps cyklu ve specifických situacích, ale obecně není nezbytné.
II.) GLYPHY
Jako velice dobrý kombinace glyphů se pro PVE jeví kombinace Glyph of Moonfire a Glyph of Starfire. Tyto lze doplnit třetím velkým glyphem dle uvážení. Tyto glyphy jsou ovšem velmi nevhodné pro PVP, takže pokud můžete, oddělte si je pomocí dual talentů – nicméně výše zmíněné 2 Glyphy jsou PVE základ.
III.) ROTACE SPELLŮ
Jak je již výše zmíněno, základem rotace spellů se pro vás stane talent Eclipse. Tento talent ovlivňuje vnitřní 30s cooldown, který je na patchi 3.1.3 společný pro obě varianty (měsíc – Starfire crit, slunce – Wrath crit), od patche 3.2.x je cooldown oddělen, takže rotace je jednodušší a damage vyšší. Během castu se pokoušejte o to, abyste měli DoT efekty po většinu času na cíli. Doporučuji začít kouzlením Wrath, dokud nesoustí Starfire Eclipse – poté začněte kouzlit Starfire do doby, než Eclipse zmizí. Po zmizení stále ještě probíhá vnitřní cooldown Eclipse, takže tento čas vyplňte Wrathem, nebo obnovením DoT. Poté začněte kouzlit Starfire až do procnutí Wrath Eclipse – po jeho vypršení začíná cyklus nanovo.
Tento postup samozřejmě není pevně daný, můžete jej různě obměňovat, využívat jen jeden druh Eclipse apod., důležité je to, abyste chápali, jak fungují vnitřní cooldowny abilit.
IV.) EQUIP – VÝBAVA
Nebudu se zde vyjadřovat k jednotlivým věcem, co byste měli získat – od toho je web maxdps.com. Obecné doporučení je dosáhnout hit capu, což u druida není až tak těžké (více u talentů výše), trochu investovat do haste a nakonec do critical chance.
pomoc pro každého
—————
—————
—————
—————
Admin
Epgp
In-game addon sledující DKP body
Deadly Boss Mod
Modifikace, která vám v raidu ukáže, že např. boss se chystá použít nějaký skill
Omen Threat Meter
Addon, který měří threat u mobů, s jeho pomocí se Vám již nestane,že byste tankovi přebrali aggro
https://wow.herniweb.cz/ české stránky věnované WOW
mightandmagic.cz/anathema/ stránky realmu Anathema
www.wowhead.com oblíbená encyklopedie WOW